نمایشگاه بزرگ عکس ایران‌شناسی سرزمین من

 

 

نمایشگاه بزرگ عکس ایران‌شناسی سرزمین من، نمایشگاهی به مساحت 1647195 کیلومتر مربع ...


پس از 3 سال انتشار، ماهنامه ایران‌شناسی « سرزمین‌من » منتخبی از عکس‌هایش را در خانه هنرمندان تهران به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه عکس ایران‌شناسی « سرزمین‌من » شامل 80 قطعه عکس از حدود 50 عکاس سرشناس است که از میان 5هزار و 200 قطعه عکسی که این ماهنامه از 300 عکاس ایرانی و خارجی در 26 شماره خود منتشر کرده انتخاب شده‌اند.   

.ویژگی متفاوت این نمایشگاه، گستره متنوع عکس‌های به نمایش در آمده در آن است؛ عکس‌هایی که موضوعات متنوعی چون فرهنگ و مردم‌شناسی، بناها و آثار تاریخی، چشم‌انداز و مناظر طبیعی، حیات‌وحش و نجوم طبقه‌بندی و عرضه شده‌اند. وسعت جغرافیایی این عکس‌ها مرزهای قدیم و جدید ایران را در برمی‌گیرد و در آن‌ها عکاسان از رنگدانه‌های ریز بال یک پروانه، تا نمای بیکران دشت‌های ایران از فراز آسمان را پیش چشم بیننده می‌گذارند.عکس‌های زیر آب، میکروگرافی، ماکروگرافی و تله‌ای نیز از عکس‌های خاص به نمایش درآمده در این نمایشگاه هستند.  

در میان عکس‌های برگزیده آثار سه عکاس هرمزگانی به نام های اصغر بشارتی، سامی حزنی و عبدالحسین رضوانی به چشم می‌خورد. 

این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه6 آبان‌ماه در تالارهای بهار و زمستان خانه هنرمندان افتتاح می‌شود و تا 12 آبان‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این عکس‌ها به نشانی: تهران، خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، باغ هنر، خانه‌هنرمندان ایران مراجعه کنند.